Velkommen,
Gæst
. Venligst
log på
eller
registrer
.
06. Februar 2012, kl.08:27
Nyheder:
Modtag gratis nyt om Quilteforum!
Følg os på Facebook - klik på "Synes godt om"!
Quilteforum.dk
Håndarbejde
Færdiggørelse af UFO'er
Kameleon Quilt
« forrige
næste »
Sider:
[
1
]
2
3
Forfatter
Emne: Kameleon Quilt (Læst 3445 gange)
Helle Thode
Hero Quilter
Beskeder: 901
Sejten
Kameleon Quilt
«
Dato:
23. September 2008, kl.11:11 »
Endelig blev jeg færdig med min kameleon, som jeg startede med i efteråret 2006 til et kursus på Falster hos Ilsa Dagnø.
Jeg havde lavet forarbejdet til alle sidestykker; 4 og 6 patch samt midterfelterne af 9 patch. Og til selve kurset lavede vi de vingeflapper, der skulle sidde mellem alle blokkene.
Desværre havde jeg dengang valgt nogle stoffer til flapperne der ikke gjorde sig så godt - at jeg valgte at droppe dem og lave nogle nye. Men det fik jeg så aldrig gjort og projektet lå og samlede støv i en klodskasse.
Indtil sidste uge, hvor jeg sagde at nu skal det være - så fik jeg syet alle 24 vingeflapper og quiltet dem. Og så var det ellers at sætte dem sammen med blokkene der jo var syet og ellers se tæppet vokse.
Hele tæppet er maskinsyet og maskinquiltet. Kanpperne er håndgjorte - jeg brugte alm. runde messingknapper fra Stof og Stil til at betrække stof over.
Der mangler stadig 12 knapper at komme på - men jeg mangler flere knapper og vores Stof og Stil som har været lukket i Odense i flere måneder, genåbner nu i nye lokaler på Torsdag. Så der må jeg så ud og købe flere knapper.
Så indtil videre er forvandlingen med tæppet begrænset da der ikke er knapper i de blågrønne felter i siderne men kun i midterpartiet.
Som de fleste nok ved, så er en kameleon quilt en forvandlings quilt - og afhængig af hvordan man vender de flapper, så forandres quilten.
Virkelig fascinerende.
Jeg lægger flere billeder på min hjemmeside i weekenden, når de sidste knapper er monteret og jeg således kan få taget en masse billeder af de forskellige "look" tæppet kan have.
Glade syhilsner fra
Helle
«
Sidste ændring: 23. September 2008, kl.11:19 af sejten
»
Logget
www.patchworkstuen.dk
HelleHJ
Quilter
Beskeder: 130
Sv: Kameleon Quilt
«
Svar #1 Dato:
23. September 2008, kl.12:23 »
Hej
Jeg synes det er godt, at du er blevet færdig med din kameleon quilt. Det har den virkelig fortjent.
Jeg glæder mig til at se alle de andre "looks" som dit tæppe har. Det er ret sjovt, at man sådan kan ændre på den ved at vende flapperne den anden vej.
Hilsen Helle
Logget
www.patchwork-oasen.dk
http://patchwork-oasen.blogspot.com/
Helle Thode
Hero Quilter
Sejten
«
Svar #2 Dato:
23. September 2008, kl.13:27 »
Ja sådan en quilt skal ikke ligge i en klodskasse :-)
Har lige zoomet tættere på flapperne - de er henh. støvet lilla og lysegul på hver sin side.
Knus, Helle
Logget
www.patchworkstuen.dk
Conny
Hero Quilter
Beskeder: 671
«
Svar #3 Dato:
23. September 2008, kl.13:39 »
Øh
, det ser da ud som en sjov ting (har aldrig hørt om eller set en kamæleon quilt før).
Så vi må lige se de forskellige udseender, det kan have. Jeg kan ikke helt forestille mig det.
mvh
Conny
Logget
Anny
Quilter
Beskeder: 123
«
Svar #4 Dato:
23. September 2008, kl.14:17 »
Hej.
Ja, jeg glæder mig også til at se noget mere, da jeg hellere ikke kender dette Quilt.
Men det er meget flot.
Hilsen Anny
Logget
hanne
Quilter
Beskeder: 235
«
Svar #5 Dato:
23. September 2008, kl.14:56 »
Det ser rigyig godt ud, Helle, og det må være sjovt at sy en Kamelæon quilt. Jeg har set en enkelt, som Lene i Vitus Bering Quilterne syede
http://www.kludekoner.dk/forside.php?ssprog=dansk&&vispic=2229
Jeg har ikke selv syet sådan en kamelæon, men jeg har set den her, hvor man også kan købe den som sykit
http://home.online.no/~barbaras/nightandday.htm
Det kunne væres jovt at prøve!
Jeg glæder mig til at se mere af din, Helle.
Logget
Inge
Gæst
«
Svar #6 Dato:
23. September 2008, kl.15:39 »
Hej Helle
Ja jeg tilslutter mig koret, hvor er den flot, godt den kom op af kassen, det er en sjov teknik, man kan vel så knappe den til anden siden og forandre det, er det ikke sådan, det mener jeg at have set engang.
Knus Inge
Logget
Helle Thode
Hero Quilter
Sejten
«
Svar #7 Dato:
23. September 2008, kl.15:41 »
Tak for roserne - skal nok give besked når jeg lægger den ud i mange variationer på min hjemmeside.
Ja, det er rigtigt Hanne, det er en sammen slags quilt - min er blot er nine patch - den kan I se her:
http://www.kameleonquilt.com/kameleon%20eng/ninepatchkam.htm
En lidt mindre version af night and day. Den er ellers meget flot, den der ligger på din side.
Den er ellers vældig let at lave, den tager bare lidt tid - men er bestemt arbejdet værd.
Knus, Helle
Logget
www.patchworkstuen.dk
Helle Thode
Hero Quilter
Sejten
«
Svar #8 Dato:
23. September 2008, kl.15:43 »
Jo det er korrekt Inge - der skulle være over 16 millioner måder at variere den på - faktisk præcis 16777216 variationer....det er da vildt :-))))
Knus, Helle
Logget
www.patchworkstuen.dk
Kerstin
Sr. Quilter
Beskeder: 410
«
Svar #9 Dato:
23. September 2008, kl.18:34 »
Det finns nog bara ett ord för detta: FANTASTISK!!!!!!!!!!!
Jag har aldrig sett nåt liknande förr...
Hälsn, Kerstin
Logget
http://kerstinsquiltsnack.blogspot.com/
patchworker
Hero Quilter
Beskeder: 1386
Mød verden med et smil, så går du smilende i seng
«
Svar #10 Dato:
23. September 2008, kl.23:14 »
Waw! siger jeg bare og falder næsten ned af stolen, FANTASTISK, som Kerstin siger.
Det var godt, at den kom op af klodsekassen. Smukt afstemte farver.
Jeg kunne godt tænke mig at se de farver, som ikke duede.
Mvh Esther
Logget
Patchwork er den mest berigende hobby, der findes, fordi den er fuld af muligheder, udfordringer og dejlige oplevelser.
Helle Thode
Hero Quilter
Sejten
«
Svar #11 Dato:
24. September 2008, kl.00:27 »
smiler til Esther
- jo de farver var på trekants flapperne og det var en lyse lilla på den ene side og en lidt mørkere lilla med gule småblomster på den anden side...der var simpelthen ikke nok kontrast/spil og den lyselilla var såmænd fin nok men den lilla med gult i forstyrrede quilten under...så derfor valgte jeg rolige farver med hver sin komplimentær farve for at skabe kontrast til en rigtig forvandlings quilt. Skal gerne scanne de 2 kasserede stoffer ind så du kan se dem...i morgen..nu skal jeg se dyner :-)
Godnat *s*
Knus, Helle
«
Sidste ændring: 24. September 2008, kl.00:28 af sejten
»
Logget
www.patchworkstuen.dk
Margit
Quilter
Beskeder: 105
«
Svar #12 Dato:
24. September 2008, kl.18:20 »
Hej Helle!
Jeg har næsten aldrig set mage, og jeg vil gerne tildele dig mange roser for det, jeg glæder mig meget til, at se de andre blokke, eller hvad sådan noget hedder, det ser smadder svært ud.
Margit
NB: Jeg er dum til, at se andet end under Quilt og patchwork, det må jeg huske på fremover.
Logget
Helle Thode
Hero Quilter
Sejten
«
Svar #13 Dato:
24. September 2008, kl.18:27 »
smiler
til Margit - alt forladt - tænkte bare på at du ikke også skulle gå glip af denne tråd, nu du var blevet forsinket med de andre.
Ja det er en flot teknik og selvom det ser svært ud er det ret så enkelt.
I morgen skal jeg købe de sidste knapper og så skal der laves knapper og de skal sys på. Så tager jeg en masse billeder af tæppet hvor jeg åbner og lukker de forskellige trekanter - så I kan se hvordan man kan ændre det igen og igen.
Knus, Helle
Logget
www.patchworkstuen.dk
Margit
Quilter
Beskeder: 105
«
Svar #14 Dato:
24. September 2008, kl.18:36 »
Tak Helle, det glæder jeg mig til.
Margit